PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE

Projekty

Coraz bliżej wakacji – czerwcowe podsumowanie miesiąca zajęć projektowych.

Zapach lata czuć w powietrzu! Zajęcia projektowe dobiegły końca. Przed nami jedynie lipcowe wyjazdy edukacyjne. Jak wyglądał ostatni miesiąc projektu w Gimnazjum w Rutce Tartak? Sprawdźcie sami!

Zajęcia rozszerzone:

Odkrywamy teatr - W czerwcu koło teatralne zakończyło przygotowania do wystawienia naszej sztuki teatralnej. Wydrukowaliśmy i rozwiesiliśmy afisze teatralne zapowiadające premierę, rozdaliśmy zaproszenia i pełni emocji czekaliśmy na dzień 11 czerwca, kiedy to mieliśmy zaprezentować "Jelenia" S. Mrożka społeczności szkolnej. Inscenizacja spotkała się, jak sądzimy, z pozytywnym, a nawet entuzjastycznym przyjęciem, co wynagrodziło nam miesiące żmudnej pracy nad całością przedstawienia. Publiczność mogła podziwiać talenty aktorskie uczniów naszego gimnazjum, którzy z w sposób oryginalny odtworzyli groteskowy świat Mrożka mówiący wiele o nas samych. „Jako nauczyciel prowadzący koło teatralne pragnę podziękować wszystkim uczniom zaangażowanym w działania artystyczne. Cieszę się, że Wasz wysiłek zaowocował tak istotnym wydarzeniem artystycznym. Mam nadzieję, że nasza wspólna praca przyniosła pozytywne owoce dla rozwoju Waszych pasji, zainteresowań, wzbogaciła osobowość, dała więcej wiary we własne możliwości. Zapraszam wszystkich uczniów - odkrywajcie teatr!” – skomentowała p. Bożena Kosińska nauczycielka j. polskiego prowadząca zajęcia teatralne w Gimnazjum w Rutce Tartak.

/images/media/pics/teatr_maj_1_2014.jpg /images/media/pics/teatr_maj_2_2014.jpg /images/media/pics/teatr_maj_3_2014.jpg


Majowe zajęcia projektu „Z myślą o przyszłości"

Uczniowie Gimnazjum w Rutce Tartak w pełnej mobilizacji i skupieniu pokonywali kolejne etap zmagań projektowych. Krótka foto relacja poniżej.

Zajęcia rozszerzone:

Język angielski - W związku z majowymi świętami uczestnicy projektu realizowali temat „Poland – my homeland”, podczas którego uczyli się opowiadać o swojej Ojczyźnie, podawać najważniejsze informacje o niej (nazwa, herb, flaga, hymn, stolica, święta narodowe itp.) Uczniowie po raz kolejny ćwiczyli wyrażanie własnych opinii, zgody i niezgody tym razem podczas dyskusji nad krótkim filmem „Look Up!” poświęconym uzależnieniu od mediów. Podejmowali również próby tłumaczenia fragmentów tekstu z ekranu telewizora. W maju kontynuowano również prace nad wyborem dialogów do pierwszych, próbnych nagrań. Podjęto decyzje w sprawie podziału ról, przygotowania odpowiednich gadżetów oraz organizacji sceny. Na ostatnich zajęciach odbyły się próbne nagrania dłuższych dialogów dotyczących zakupów, wynajmowania pokoju, jedzenia na mieście itp. Oswajano się z kamerą, pracowano nad intonacją, gestem i mimiką. Niektóre z nagrań mimo niewielkich problemów technicznych wypadły naprawdę dobrze.

/images/media/pics/angielski_maj2014.jpg


KWIETNIOWA RELACJA Z ZAJĘĆ PROJEKTOWYCH "Z MYŚLĄ O PRZYSZŁOŚCI"

Święta Wielkanocne oraz egzaminy gimnazjalne nie przeszkodziły uczniom Gimnazjum w Rutce Tartak w realizacji zajęć projektowych. Praca szła zgodnie z harmonogramem, a poziom wiedzy z wybranych przedmiotów tak jak w przypadku poprzednich miesięcy sukcesywnie wzrastał. Zainteresowanie także się nie zmniejszyło! A zatem zapraszamy na krótką relację co przez ten miesiąc działo się w szkole.

Zajęcia wyrównawcze:

Język angielski - W tym miesiącu uczestnicy zajęć projektowych ćwiczyli swoje umiejętności praktyczne pisząc opowiadania. Wykonywane były również ćwiczenia mające na celu ułatwienie uczniom rozpoznawania różnego rodzaju przyimków. Utrwaloną wiedzę uczniowie wykorzystywali w ćwiczeniach praktycznych z grami planszowymi dotyczącymi prawidłowej budowy zdań angielskich. Omawiane były także zagadnienia związane z czasami teraźniejszymi. Uczniowie opowiadali sobie nawzajem o swoim życiu, szkole, zainteresowaniach. Prowadzone były również ćwiczenia w grupach gdzie uczestnicy projektu opisywali wybrane fotografie oraz ilustracje. Oprócz tego na zajęciach wyrównawczych utrwalano wiadomości na temat zaimków nieokreślonych poprzez ćwiczenia gramatyczne w wersji papierowej jak również multimedialnej. Uczniowie poznali również cechy charakterystyczne listu formalnego oraz mieli możliwość przeczytania kilku przykładów listów takiego typu.

/images/media/pics/ang_201404_1.jpg /images/media/pics/ang_201404_2.jpg /images/media/pics/ang_201404_3.jpg /images/media/pics/ang_201404_4.jpg /images/media/pics/ang_201404_5.jpg

Zajęcia rozszerzone:

Geografia - W kwietniu uczniowie poznawali pedosferę: nazywali czynniki glebotwórcze, omawiali strefowość glebową na Ziemi, typy gleb w Polsce. Najważniejszym etapem było zbieranie informacji o glebach swojego regionu. Podczas zajęć w terenie uczniowie zebrali próbki z różnych miejsc w okolicy, następnie badali PH gleby. Na kolejnych zajęciach przyglądali się wodom swojego regionu. Na mapach odszukiwali źródła rzeki Szeszupy i Potopki, w opracowaniach regionalnych i Internecie poszukiwali szczegółowych informacji o rzekach i genezie jezior. Omawiali budującą i niszczącą działalność rzeki.

/images/media/pics/geo_201404_1.jpg /images/media/pics/geo_201404_2.jpg /images/media/pics/geo_201404_3.jpg /images/media/pics/geo_201404_4.jpg /images/media/pics/geo_201404_5.jpg /images/media/pics/geo_201404_6.jpg

Biologia - W kwietniu udaliśmy się na zajęcia terenowe do ogrodu szkolnego. Tam uczniowie uczestniczyli w grze dydaktycznej pt. wywiad z drzewem. Zajęcia miały na celu poznanie gatunków drzew, ich biologii oraz historii otoczenia. Poza tym na zajęciach młodzi naukowcy zastanawiali się co to znaczy żyć ekologicznie oraz poznawali rodzaje tworzyw sztucznych.

/images/media/pics/biol_201404_1.jpg /images/media/pics/biol_201404_2.jpg /images/media/pics/biol_201404_3.jpg /images/media/pics/biol_201404_4.jpg /images/media/pics/biol_201404_5.jpg

Chemia - Zajęcia kwietniowe z chemii obfitowały w zagadnienia teoretyczne. Uczniowie doskonalili umiejętność obliczania masy cząsteczkowej, poznali "mol" chemiczny oraz prawa rządzące reakcjami chemicznymi

Język angielski - W kwietniu uczestnicy projektu Angielski Perfect poznawali tradycje i zwyczaje wielkanocne w krajach anglojęzycznych oraz w Polsce. Dzielili się wspomnieniami ze świąt, opowiadali jak spędzili czas w przerwie świątecznej. W tym miesiącu rozpoczęły się również pierwsze prace z dialogami, podczas których ćwiczono krótkie scenki z życia codziennego, oglądano w telewizji dialogi z serii Everyday English, wybierano dialogi do ćwiczeń a następnie pracowano nad wymową i dykcją. Część wybranych dialogów opanowana została pamięciowo.

/images/media/pics/ang_201404.jpg


Marcowe zajęcia od A do Z!

Marcowe zajęcia dostarczyły uczniom wielu nowych informacji i doświadczeń. Zajęcia wyrównawcze przyczyniły się do uporządkowania podstawowej wiedzy z matematyki i angielskiego. Zajęcia rozszerzone natomiast pobudziły wyobraźnię i pokazały zupełnie nowe spojrzenie na świat nauki. Doświadczenia chemiczne, hodowla rzeżuchy oraz St. Patrick’s Day & Symbols of Ireland zorganizowany na zajęciach z języka angielskiego to doskonałe przykłady na to, że wiedza praktyczna pokazywana w ciekawy sposób budzi duże zainteresowanie wśród młodzieży.

Zajęcia wyrównawcze:

Matematyka - Uczniowie grupy matematyczno-przyrodniczej na zajęciach wyrównawczych z matematyki zmierzyli się z następującymi wyzwaniami: 
- klasa I; obliczała wartości liczbowe wyrażeń, dodawała i odejmowała sumy algebraiczne, mnożyła jednomiany przez sumy.
- klasa II; układała układy równań do treści zadań i odkryła moc twierdzenia Pitagorasa
- klasa III; odświeżyła wiadomości dotyczące figur geometrycznych trójkątów i czworokątów

20140418_matematyka.jpg 20140418_matematyka1.jpg 20140418_matematyka 2.jpg 20140418_matematyka 4.jpg 20140418_matematyka 5.jpg 20140418_matematyka 6.jpg 20140418_matematyka 7.jpg 20140418_matematyka 8.jpg 20140418_matematyka 9.jpg 20140418_matematyka 10.jpg 20140418_matematyka 11.jpg 20140418_matematyka 12.jpg

Język angielski - W marcu uczniowie poznawali kolejność przymiotników w zdaniu angielskim. Wykorzystywali poznane zasady w opisywaniu ludzi, rzeczy oraz miejsc przedstawionych na różnorodnych ilustracjach. Wykonywane były także ćwiczenia z czasownikami modalnymi should, must oraz have to, gdzie przedstawiono zasadnicze różnice w ich zastosowaniu. Ponadto uczniowie poznali rodzaje tzw. linking words oraz ich rolę w zdaniach. Zdobytą wiedzę uczestnicy zajęć wykorzystywali w pisaniu krótkich opowiadań. Oprócz tego na zajęciach wyrównawczych uczniowie udzielali ustnych wypowiedzi na temat swoich preferencji oraz upodobań. Utrwalany był także czas Present Continuous przy opisywaniu czynności wykonywanych w chwili mówienia. W tym miesiącu omawiany był także pierwszy okres warunkowy – jego budowa i zastosowanie. Uczniowie poznawali także różne sposoby mówienia o przyszłości oraz wykorzystywali tą wiedzę w ćwiczeniach praktycznych on-line jak również w pracach w grupach.

Zajęcia rozszerzone:

Biologia - Na zajęciach uczniowie analizowali stosunki między gatunkami takie jak pasożytnictwo, konkurencja, drapieżnictwo, komensalizm, mutualizm i protokoperacja.
Rozpoznawali głosy ptaków, założyli hodowlę rzeżuchy i badają wpływ różnych czynników na wzrost i rozwój roślin z tej hodowli.

20140418_biologia.jpg 20140418_biologia1.jpg

Chemia - W czasie doświadczeń chemicznych uczniowie badali właściwości glukozy (Znikająca barwa), siarczanu (VI) miedzi (II) (Mleczna zabawa) oraz etanolu (Zimny płomień).

20140418_chemia.jpg 20140418_chemia1.jpg 20140418_chemia2.jpg 20140418_chemia3.jpg 20140418_chemia4.jpg 20140418_chemia5.jpg 20140418_chemia 7.jpg

Język angielski

Lesson with Art. Starry, Starry Night – uczniowie na podstawie krótkich notatek ze strony internetowej wyszukują podstawowe informacje o życiu Vincenta van Gogha. Następnie przeglądają reprodukcje najsłynniejszych obrazów malarza oraz starają się wyrazić o nich opinie stosując wyrażenia: I think…, In my opinion…, I believe…, For me… itp. Z kolei oglądają na Youtube prezentację złożoną z obrazów van Gogha, która jest tłem do piosenki o jego życiu i twórczości – „Starry, Starry Night”. Kolejnym etapem zajęć jest przygotowanie ściennej gazetki o Van Goghu oraz próba zaśpiewania części piosenki z wykorzystaniem wersji karaoke. W grupie starszej odbyły się zaś zajęcia zatytułowane The British Sense of Humour podczas których uczestnicy oglądali fragmenty komediowego serialu „Monty Python’s Flying Circus”. Po każdej z kilkuminutowych części prezentowali swoje wrażenia wyrażając opinię na temat treści i bohaterów ćwicząc przy okazji wyrażenia: I think…, In my opinion…, I believe…, For me… itp. Jak się okazało poczucie humoru wśród różnych narodów może być inne i to co śmieszy Anglików nie zawsze potrafi nas rozbawić.

ang_vincent.jpg

St. Patrick’s Day & Symbols of Ireland – uczestnicy zdobywali informacje dotyczące życia św. Patryka oraz genezy obchodów dnia tego patrona. Oglądali biograficzny film o św. Patryku a następnie zapoznali się ze zwyczajami związanymi z St. Paddy’s Day oraz listą krajów, w których to święto jest obchodzone. Kolejnym elementem tych zajęć była próba wspólnego odśpiewania piosenki na Dzień Św. Patryka. Przy okazji uczniowie zapoznali się z symboliką Republiki Irlandii (herb, kolorystyka flagi, zielona wyspa), poznali podstawowe kroki do jednego z irlandzkich tańców oraz wysłuchali fragmentów irlandzkiej muzyki ludowej.

ang_st patrick.jpg

Trzy łyki gramatyki – uczestnicy zapoznają się z zasadami użycia I tworzenia zdań złożonych warunkowych w języku angielskim. Uczą się rozróżniać I, II, i III tryb warunkowy. Wykonują w zeszytach i na tablicy zestawy ćwiczeń związanych z tematem.

ang_grammar.jpg

Odkrywamy teatr - W marcu nasza grupa teatralna kontynuowała  próby, przenosząc kolejne fragmenty tekstu na deski teatru i doskonaląc wymiar sceniczny przedstawienia w jego różnorodnych aspektach. Ze względu na piękną, wiosenną pogodę postanowiliśmy jedną z prób przenieść w plener. Pomysł ten spotkał się z entuzjazmem młodzieży. Zdecydowaliśmy, by po świętach  podwoić intensywność naszych działań- czeka nas jeszcze praca nad afiszem teatralnym i uzupełnienie elementów scenografii.

20140418_teatr1.jpg 20140418_teatr2.jpg 20140418_teatr4.jpg

Geografia - W marcu młodzi naukowcy badali atmosferę i poznawali biosferę. Uczniowie prowadzili proste pomiary meteorologiczne. Za pomocą przyrządów i różnymi metodami mierzyli siłę i kierunek wiatru, temperaturę, opady. Zapisywali i interpretowali wyniki. Odczytywali informacje o prognozie pogody dla swojego regionu i miejscowości ze strony www.pogodynka.pl. Odczytywali zapisy radarowe. Oglądali film na temat cyrkulacji powietrza na kuli ziemskiej oraz prezentację o składnikach pogody. Wyjaśniali znaczenie wiatru w produkcji energii. Analizowali mapy klimatyczne i roślinne Ziemi, podróżując od równika ku biegunom rozpoznawali formacje roślinne oraz zasięgi stref krajobrazowych.

20140418_gegra13.jpg 20140418_gegra15.jpg 20140418_gegra16.jpg 20140418_geografia.jpg 20140418_geografia1.jpg 20140418_geografia3.jpg 20140418_geografia4.jpg 20140418_geografia5.jpg 20140418_geografia8.jpg 20140418_geografia9.jpg 20140418_geografia10.jpg 20140418_geografia12.jpg

Zajęcia z psychologiem/pedagogiem

20140418_pedagog.jpg 20140418_pedagog1.jpg 20140418_pedagog3.jpg 20140418_pedagog4.jpg 20140418_pedagog6.jpg 20140418_pedagog7.jpg 20140418_pedagog8.jpg 20140418_pedagog9.jpg 20140418_pedagog10.jpg 20140418_pedagog11.jpg 20140418_pedagog12.jpg 20140418_pedagog15.jpg 20140418_pedagog18.jpg 20140418_pedagog20.jpg


LUTY MIESIĄCEM ZAKOCHANYCH - SPÓJRZCIE NA OPIS Z ZAJĘĆ KILKU WYBRANYCH!

Relacja z zajęć poniżej! Saint Valentine’s Day, niekorzystny wpływ solarium czy skład kosmetyków to tylko niektóre z tematów podejmowanych w tym miesiącu. Było bardzo ciekawie zresztą sami zobaczcie!

Zajęcia rozszerzone:

"Angielski Perfect" W grupach Angielski Perfect I-II oraz Angielski Perfect III luty był tematycznie poświęcony historii oraz obchodom Saint Valentine’s Day. Uczestnicy projektu zapoznali się z historią Dnia św. Walentego i sposobami jego obchodzenia w krajach anglojęzycznych. Dyskutowali również nad obchodami tego święta w Polsce. Następnie pisali po angielsku życzenia na przygotowanych własnoręcznie kartkach walentynkowych, które potem umieścili je na ściennej gazetce.

st_valentines_day.jpg
Kolejne zajęcia pod hasłem „History of the British Empire” poświęcone były zapoznaniu się z prezentacją multimedialną ukazującą najważniejsze wydarzenia z historii Anglii i Imperium Brytyjskiego. Oglądając materiał uczniowie wykonywali notatki wybierając najistotniejsze wydarzenia. Następnie na podstawie filmu omawiali różnice między znaczeniami pojęć takich jak Great Britain, the United Kingdom i the Commonwealth.

history_of_britain.jpg
„The Union Jack and „God Save the Queen” to tematyka kolejnych zajęć, na których uczestnicy projektu zapoznali się z historią powstania flagi brytyjskiej i hymnu Zjednoczonego Królestwa. Oglądali wykonanie hymnu podczas uroczystości obchodów rocznicy panowania Elżbiety II. Następnie, wyposażeni w tekst utworu, wszyscy razem próbowali zaśpiewać hymn.

Czwarte zajęcia w lutym poświęcone były słynnym kobietom. Uczestnicy projektu na podstawie wcześniej przygotowanych materiałów, krótkich życiorysów i fotografii poznawali sylwetki najważniejszych lub najbardziej znanych kobiet w historii Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Znalazły się na tej liście słynne królowe, pisarki, artystki, sportsmenki czy przedstawicielki mediów i świata polityki. Po zapoznaniu się z życiorysami wybranych postaci uczniowie wybrali niektóre z nich i umieścili ich fotografie na tematycznej gazetce „Famous Women In History”.

women_in_history.jpg

Geografia - Uczniowie na zajęciach terenowych wyznaczali południk miejscowy za pomocą gnomonu. Napisali test wiedzy z materiału dotąd omawianego na zajęciach. W teście udowodnili, że doskonale opanowali umiejętności i wiadomości. Charakteryzowali strefy klimatyczne na Ziemi, opisywali czynniki wpływające na klimat swego regionu. Dyskutowali o zmianach klimatycznych i ich skutkach.

geografia_1_201402.jpggeografia_2_201402.jpg

Chemia - Na zajęciach projektowych  z chemii poznawaliśmy właściwości niektórych metali i niemetali. Szukaliśmy sadzy oraz znikającej barwy. Poszerzyliśmy swoją wiedzę  o kosmetykach.

chemia_1_201402.jpgchemia_2_201402.jpgchemia_3_201402.jpgchemia_4_201402.jpgchemia_5_201402.jpgchemia_6_201402.jpgchemia_7_201402.jpg

Biologia - Na zajęciach z biologii poznawaliśmy budowę skóry człowieka oraz szukaliśmy w tekstach źródłowych wpływu solarium na skórę. Dowiedzieliśmy się o różnych pasożytach roślinnych i zwierzęcych. Zapoznaliśmy się z roślinami inwazyjnymi.

biologia_1_201402.jpgbiologia_2_201402.jpgbiologia_3_201402.jpg

Zajęcia z psychologiem/pedagogiem

psycholog_1_201402.jpgpsycholog_2_201402.jpgpsycholog_3_201402.jpg

Zajęcia wyrównawcze:

Język Angielski - W tym miesiącu uczniowie utrwalali wiadomości na temat dwóch czasów gramatycznych: Present Perfect oraz Past Simple. Wykonywane były ćwiczenia mające na celu ułatwienie uczniom rozpoznawania różnic w zastosowaniu tych dwóch czasów. Utrwaloną wiedzę uczniowie wykorzystywali w ćwiczeniach praktycznych z mówienia. Omawiane były także zagadnienia związane ze słownictwem. Uczestnicy zajęć wypowiadali się na temat swojego życia i rutynowych czynności stosując w swoich wypowiedziach poznane przysłówki częstotliwości. Prowadzone były również ćwiczenia w grupach gdzie uczniowie pytali siebie nawzajem o swoje czynności codzienne. Oprócz tego na zajęciach wyrównawczych utrwalano wiadomości na temat stopniowania przymiotników poprzez rozwiązywanie quizów na tablicy interaktywnej. Uczniowie poznali również czasowniki modalne i ich funkcje. Wiadomości te były utrwalane poprzez tłumaczenia krótkich tekstów oraz praktyczne ćwiczenia on-line.

Matematyka - Luty był miesiącem bogatym w rozwiązywanie układów równań metodą podstawiania oraz przeciwnych współczynników. Uczniowie rozwiązywali zadania tekstowe z zastosowaniem układów równań. Poszerzali wiedzę na temat pół prostokąta i wielokątów. Doskonalili wiedzę w zakresie funkcji.

matematyka_1_201402.jpgmatematyka_2_201402.jpgmatematyka_3_201402.jpgmatematyka_4_201402.jpg


STYCZEŃ - MY SIĘ ZIMY NIE BOIMY, PRZED FERIAMI NA ZAJĘCIA Z CHĘCIĄ CHODZIMY!

Mimo, że styczeń to miesiąc związany z feriami zimowymi, młodzież z Gimnazjum w Rutce Tartak intensywanie działała by rozwijać swoje umiejętności, pasje i zainteresowania! Masa uśmiechu, czasem trudnych pytań i ogrom energii zarówno ze strony wykładowców jak i uczestników zajęć - szczegóły zobaczcie poniżej!

Zajęcia rozszerzone:

Chemia - Uczniowie rozwijali swoją wiedzę na temat promieniotwórczości. Dyskutowaliśmy o wadach i zaletach promieniowania. Uczyli się wykorzystywania Układu Okresowego jako wielkiego źródła informacji nie tylko o budowie atomu, ale aktywności pierwiastków. Rysowali modele budowy różnych atomów. Nie zabrakło tez doświadczeń, na których „młodzi naukowcy” określali odczyn różnych roztworów przy użyciu papierków wskaźnikowych. Zapoznali się przy okazji czym jest skala pH, jakie jest jej znaczenie.

CHEMIA.jpgCHEMIA_1.jpg

Biologia - „Młodzi naukowcy” badali wpływ parowania wody z powierzchni skóry na jej temperaturę. Szukali informacji na temat wad postawy, przyczyn ich występowania oraz zapobieganiu ich powstawania. Opracowywali w grupach ćwiczenia fizyczne korygujące skrzywienia różnych odcinków kręgosłupa. Wyrabiali w sobie postawę zapobiegania późniejszym wadom. Na zajęciach zdobyli podstawowe informacje na temat nowotworów oraz zastanawiali się jaka jest recepta na zdrowe życie.

BIOLOGIA.jpgBIOLOGIA_1.jpgBIOLOGIA_2.jpg

"Angielski Perfect" - Ze względu na ferie zimowe oraz wyjazd nauczyciela w styczniu grupy realizujące program zajęć rozszerzonych z języka angielskiego "Angielski Perfect" pracowały w zmniejszonej liczbie godzin. Uczniowie zapoznawali się z tematami związanymi z gramatyką języka angielskiego powtarzając i ćwicząc poznane dotychczas czasy gramatyczne oraz ucząc się zasad tworzenia zdań w stronie biernej. Dzięki wykorzystaniu prezentacji i nagrań z Internetu uczestnicy zajęć dobrze opanowali te zasady, co udowodnili podczas ćwiczeń polegających na zamianie zdań w stronie czynnej na zdania w stronie biernej i na odwrót. Kolejne zajęcia poświęcone były realizacji jednego z tematów z grupy "Let's Sing in English". Uczniowie ćwiczyli rozumienie tekstu pisanego oraz tekstu słuchanego na podstawie teledysków i tekstów piosenki "Always Look at the Bright Side of Life". Na zakończenie obejrzeli końcówkę filmu "Monty Pyton's Life of Brian" próbując wspólnie z aktorem śpiewać finałową piosenkę. Oczywiście najlepiej wyszło odśpiewanie głównej myśli tekstu zawartej w refrenie.

ang_perfect_jan.jpg

ang_perfect_jan_2.jpg

Odkrywamy teatr - Grupa teatralna w styczniu zajmowała się opracowywaniem pod względem scenicznym pierwszego fragmentu przedstawienia przygotowywanego na podstawie dramatu Sławomira Mrożka pt. "Jeleń". Dokonaliśmy wspólnie ważnych ustaleń w kwestii kształtu całej inscenizacji oraz przeprowadziliśmy kilka prób kluczowych elementów kompozycyjnych dramatu- ekspozycji, zawiązania akcji i punktu kulminacyjnego. Uczniowie mieli do rozwiązania problem, jak ukazać przy pomocy narzędzi, jakimi dysponuje aktor, stan krańcowego napięcia emocjonalnego kluczowej dla sztuki postaci. Ich propozycje na pewno zostaną wzięte pod uwagę podczas następnych prób. W dalszej kolejności zajmiemy się projektowaniem i wykonaniem najważniejszych elementów scenografii. Czeka nas jeszcze wiele prób, nim sztuka nabierze realnych kształtów... To wszystko przed nami.


Przed świętami praca wre, czyli grudniowe zmagania uczniów Gimnazjum w Rutce Tartak!

W szkole grudzień kojarzy się zwykle z mniejszą ilością zajęć i tzw. „labą”. Ferie świąteczne, które w tym roku trwają, aż do 7 stycznia z pewnością przyczyniają się do tej teorii. Jednak uczniowie Gimnazjum w Rutce Tartak nie próżnowali i zgodnie z harmonogramem dzielnie wypełniali zadania projektowe. Jeśli chcecie zobaczyć co działo się zimową porą na zajęciach – zapraszamy do naszej relacji!

Zajęcia wyrównawcze:

Język angielski – w ramach zajęć wyrównawczych z języka angielskiego uczniowie utrwalali zasady stosowania konstrukcji „have got” oraz kształcili sprawność stosowania tej konstrukcji wraz z rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi w czasie dialogów i scenek dotyczących życia prywatnego oraz rozmów i dialogów dotyczących zakupów świątecznych. Wykorzystując tablicę interaktywną uczniowie utrwalali w formie gier i zabaw internetowych stosowanie czasów gramatycznych. W ten sposób gimnazjaliści, którzy mają kłopoty z opanowaniem materiału programowego z języka obcego mogą poprzez zabawę uzupełniać braki i utrwalać wiadomości. W trakcie zajęć gimnazjaliści oglądali krótkie filmy o Londynie, aby następnie dokonać opisu miejsc przedstawionych w filmach z zastosowaniem jak największej ilości przymiotników.

Matematyka – uczniowie ćwiczyli sprawność wykonywania działań i zadań związanych z wyrażeniami algebraicznymi oraz z przekształceniami algebraicznymi. Utrwalali umiejętność wykonywania obliczeń w zakresie procentów. Gimnazjaliści kształcili sprawność obliczania długości okręgu i pola koła. Zajęcia wyrównawcze rozwinęły umiejętności uczniów w zakresie geometrii, algebry. Zadania wykonywane w trakcie zajęć pozwolą usprawnić i wesprą uczniów na zajęciach z fizyki.

grudzien_all.jpg

Zajęcia rozszerzone:

Język angielski Grudniowe zajęcia grup „Angielski Perfect I-II” i „Angielski Perfect III” poświęcone były trzem zasadniczym grupom tematycznym.

Pierwsza z nich obejmowała zagadnienia gramatyczne związane z tworzeniem i użyciem zdań warunkowych w języku angielskim. Uczestnicy na podstawie zamieszczonych wcześniej w internecie ( https://www.facebook.com/groups/314498725358849/ ) materiałów poznali zasady tworzenia English Conditionals oraz sytuacje, w których używane są poszczególne ich typy. Uzupełnieniem tych zajęć była gra w angielskie domino, podczas której uczniowie utrwalali słownictwo i wyrażenia związane z rodziną, domem i jego wyposażeniem.

projekt_conditionals1.jpg

Podczas kolejnych zajęć poświęconych ćwiczeniom w mówieniu uczniowie prezentowali przygotowane wcześniej dialogi. Wśród przedstawionych scenek poświęconych podróżowaniu znalazły się następujące: „At the Airport”, „At the Customs”, „On the Plane”, „At the Hotel” oraz „Buying Concert Tickets” i „At the Doctor’s”. Młodzież poziomem swoich prezentacji (czasem wzbogacanych związanymi z tematem gadżetami) udowodniła solidne przygotowanie się do zajęć.

Dialogi_AP_I-II2vv.jpg

Christmas Meeting było ostatnim grudniowym spotkaniem tematycznie związanym z Bożym Narodzeniem. Obydwie grupy spędziły wspólne dwie godziny śpiewając adwentowe oraz świąteczne pieśni i piosenki („Marry Did You Know?”, „Go Tell It On the Mountains”, „Merry Christmas Everyone”). Uczniowie opowiadali po angielsku o polskich tradycjach wigilijnych oraz poznawali świąteczne zwyczaje obowiązujące w Wielkiej Brytanii. Świąteczny nastrój na zajęciach wspomagały czerwone „stocking caps” na głowach uczestników oraz bożonarodzeniowy stroik wykonany przez jedną z uczennic. Niestety, próba upieczenia tradycyjnego „Christmas Pudding” zakończyła się fiaskiem. Może następnym razem?

AP_Christmas.jpg

Geografia - W grudniu uczniowie kontynuowali ćwiczenia na mapach internetowych ( zumi.pl oraz google.mapa). Rozpoznawali obiekty geograficzne Suwalszczyzny na mapach i zdjęciach satelitarnych. W ten sam sposób poznawali urokliwe i ciekawe miejsca na świecie: wyspę El Hierro, Nową Zelandię, Hawaje , wodospad Niagara i inne. Uczniowie zafascynowani możliwościami map internetowych sami wskazywali kolejne wyspy i miasta. Odbyły się też zajęcia w terenie z mapą turystyczną. Uczniowie orientowali mapę, określali kierunki w terenie, wyznaczali azymut. Podczas zajęć posługiwali się przyrządami zakupionymi do pracowni geograficznej w ramach realizowanego projektu: kompasem namapowym i elektronicznym oraz busolą. Obserwowali teren za pomocą lornetki.

gegra grudz.jpggegra grudz1.jpggegragrudz2.jpggegragrudz3.jpggegragrudz5.jpggegragrudz6.jpggegragrudz7.jpggegragrudz8.jpggegragrudz9.jpg

Odkrywamy teatr - Na zajęciach koła teatralnego „Odkrywamy teatr” uczniowie poznali treść sztuki Sławomira Mrożka, której inscenizacja ma być zwieńczeniem działań teatralnych grupy. Wcześniej uczniowie wzięli udział w przedstawieniu profilaktycznym. Społeczność szkolna mogła poznać wyniki twórczych działań młodych aktorów polegających na samodzielnym przygotowaniu i opracowaniu scenicznym scenek ukazujących różne sposoby skutecznego odmawiania w sytuacjach ryzykownych. Występ przed publicznością pozwolił gimnazjalistom oswoić się z tremą i poznać własne możliwości aktorskie.

grudzienteatrkol4.jpggrudzkolkoteatr3.jpggrudzkolkoteatr5.jpggrudzkolkoteatr6.jpggrudzkolokoteatr.jpggrudzkolokoteatr1.jpg

Doradztwo zawodowe – zajęcia z doradcą zawodowym ukierunkowane były na wyzwolenie w uczniach autorefleksji na temat własnych możliwości, posiadanej wiedzy, zainteresowań. Doradca starał się pobudzić w uczniach poczucie własnej wartości, niwelując indywidualne kompleksy i zahamowania. Gimnazjaliści mieli za zadanie określić własne zainteresowania, pasje, aspiracje. Zajęcia dotyczyły także zagadnień związanych z rynkiem pracy i miały na celu pobudzić gimnazjalistów do aktywności w procesie poszukiwania własnej ścieżki rozwojowej i zawodowej.

Biologia – na zajęciach z biologii uczniowie zapoznawali się z zasadami zdrowego żywienia. Poznawali i systematyzowali wiadomości na temat różnorodnych sposobów odżywiania człowieka. Poszukiwali odpowiedzi na pytanie czy diety są wytworami związanymi z reklamą czy też służą zdrowiu i kondycji człowieka. W ramach zajęć uczniowie dokonywali analizy etykiet z produktów spożywczych i poszukiwali przyczyn zakłóceń stanu zdrowia człowieka. Uczniowie pod kierunkiem nauczyciela zajmowali się problemami związanymi z żywnością modyfikowaną. Poszukiwali w różnorodnych źródłach, z wykorzystaniem zasobów Internetu informacji na temat GMO. Określali korzyści i zagrożenia związane z żywnością modyfikowaną oraz wpływu takiej żywności na rozwój człowieka, jego zdrowie i sprawność.

Chemia – zajęcia z chemii dotyczyły poznawania składu powietrza oraz właściwości poszczególnych składników. Uczniowie określali składniki, precyzowali ich rolę oraz znaczenie dla procesów związanych z oddychaniem. Gimnazjaliści dokonywali doświadczeń związanych z badaniem białka jaj kurzego poddanego działaniu różnorodnych czynników i substancji. Na zajęciach uczniowie wykonywali praktyczne doświadczenia, które umożliwiły im zrozumienie wielu istotnych procesów i zjawisk w otaczających świecie i w życiu codziennym. Doświadczenia chemiczne polegające na badaniu właściwości chlorku cyny czy działaniu różnymi czynnikami na białko pozwoliły przybliżyć uczniom procesy, z którymi stykają się w życiu codziennym, dzięki czemu otaczający ich świat stał się bardziej zrozumiały. Wprowadzanie ucznia w świat nauki drogą praktycznych ćwiczeń pobudza ciekawość i pasję odkrywcy.

Zajęcia z psychologiem/pedagogiem – na zajęciach rewalidacyjnych z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych gimnazjaliści ćwiczyli pamięć, spostrzegawczość słuchową i kształcili sprawność manualną oraz usprawnianie techniki czytania, pisania, liczenia. Gimnazjaliści kształcili umiejętność komunikowania się z otoczeniem, prowadzenie dialogu, poprawne przekazywanie informacji. Poszerzali zasób słownictwa czynnego i biernego. Utrwalali zasady dotyczące zachowań w różnorodnych sytuacjach i kontaktach z innymi ludźmi, kształcili sprawności manualne oraz grafomotoryczne. Zajęcia rewalidacyjne pozwoliły uczniom na kształcenie sprawności przydatnych w życiu codziennym, kontaktach z otoczeniem. W ramach zajęć z psychologiem uczniowie pod kierunkiem specjalisty pracowali nad usprawnieniem i korygowaniem zaburzonych funkcji – percepcji słuchowej, wzrokowej, grafomotoryki, pomocne tutaj były zestawy ćwiczeń, dzięki którym gimnazjaliści doskonalili swoje umiejętności oraz wyrównywali deficyty. Gimnazjaliści utrwalali wiadomości i umiejętności, z którymi zetknęli się w czasie lekcji, przede wszystkim w zakresie zasad pisowni wyrazów. Wykonywali także ćwiczenia usprawniające pracę rąk, kształcili pamięć, wzrok i słuch.


Listopad – pod znakiem wytężonej pracy i ogromnego zaangażowania uczestników projektu "Z myślą o przyszłości".

Kolejny miesiąc za nami, poniżej przedstawiamy relację z przebiegu dotychczasowych zajęć odbywających się w ZSS Gimnazjum Publicznym w Rutce Tartak.

Zajęcia wyrównawcze:

Matematyka - uczniowie ćwiczyli sprawność dodawania i odejmowania, mnożenia i dzielenia liczb dodatnich. Utrwalali umiejętność wykonywania działań i zadań z zakresu potęgowania liczb. Stosowali w zadaniach potęgi o wykładniku całkowitym ujemnym. Kształcili sprawność działania na pierwiastkach. Gimnazjaliści ćwiczyli sprawność wykonywania zadań, równań, podstawowych działań na liczbach, potęgach i pierwiastkach. Materiał realizowany na zajęciach pozwolił gimnazjalistom nadrobić zaległości programowe oraz umożliwił nabycie większej sprawności w zakresie rozwiązywania różnorodnych zadań z zastosowaniem potęgowania i pierwiastkowania.

zajecia_wyrownawcze_z_matematyki.jpg

Język angielski - uczniowie utrwalali zasady stopniowania przymiotników. Kształcili sprawność stosowania konstrukcji gramatycznej „There is, there are”. Porównywali czasy Present Simple i Present Continious, wykonywali ćwiczenia gramatyczne służące utrwaleniu struktur gramatycznych z tymi czasami, ćwiczyli sprawności językowe oraz sprawności związane z tworzeniem i stosowaniem w praktyce omawianych czasów. Gimnazjaliści kształcili sprawność odróżniania rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych, stosowali wyrażenia „some", „any", tłumaczyli zdania. W celu uatrakcyjnienia zajęć wykorzystano tablicę interaktywną, która pozwoliła na aktywne uczestnictwo w zajęciach wszystkich uczniów.

Zajecia_wyrownawcze_z_Jez.angielskiego.jpgZajecia_wyrownawcze_z_Jez.angielskiego_1.jpg

Zajęcia rozszerzone:

Chemia - uczniowie zakładali hodowlę kryształów soli chlorku siarczanu i siarczanu miedzi. Wykonywali proste doświadczenia chemiczne z wykorzystaniem octu, sody i balonu. Kształcili umiejętność otrzymywania CO2 i badali jego właściwości. Wykonywali doświadczenia związane z badaniem CO2 w wydychanym powietrzu. Wykonywali doświadczenia polegające na sprawdzaniu wpływu różnorodnych czynników na szybkość rozpuszczania się substancji w wodzie.

klub_mlodego_naukowca_-_chemia.jpgklub_mlodego_naukowca_-_chemia_1.jpg

Biologia - uczniowie poszerzali swą wiedzę o antybiotykach. Z zaciekawieniem poznawali historię leków, zasady ich stosowania oraz zasady kuracji antybiotykowej. W ramach zajęć dokonywali badań receptorów dotyku w skórze, kształcili sprawność rozpoznawania, zasad funkcjonowania, rolę w organizmie, zagrożenia i warunki wpływające na działanie receptorów. Uczniowie poznawali metodykę badań biologicznych. Zajęcia obejmowały także obserwacje przyrodnicze z wykorzystaniem mikroskopu. Uczniowie obserwowali pantofelka, opisywali jego budowę, tworzyli rysunki. W ramach zajęć z biologii uczniowie poznawali różnorodność biologiczną, w zakresie gatunków inwazyjnych roślin. Uczniowie poszukiwali informacji na temat roślin występujących na terenie Suwalszczyzny, zapoznali się z prezentacją multimedialną o Suwalskim Parku Krajobrazowym, zwrócili uwagę na problemy związane z inwazyjnością niektórych gatunków roślin.

klub_mlodego_naukowca_-_biologia.jpgklub_mlodego_naukowca_-_biologia_1.jpg

Geografia - uczniowie na zajęciach utrwalali metody prezentacji zjawisk na mapach. W ramach zajęć uczniowie uczyli się odczytywania map poziomicowych, następnie sami wykonali interpolację i rysowali profil terenu. Zajęcia prowadzone były z wykorzystaniem technologii komputerowej – uczniowie korzystali z map internetowych. Porównywali mapy ze zdjęciami satelitarnymi.

geografia_rozszerzona_1.jpgZajecia_rozszerzone_geografia.jpg

Język angielski - obydwie grupy Angielski Perfect I-II oraz Angielski Perfect III poświęciły listopadowe spotkania zagadnieniom związanym z historią Anglii i Stanów Zjednoczonych, obchodzonymi w tym okresie świętami oraz znanymi postaciami z literatury i muzyki. Uczestnicy zajęć zdobywali nową wiedzę, dyskutowali, ćwiczyli umiejętność wyrażania własnej opinii w języku angielskim oraz umiejętność tłumaczenia i interpretacji tekstu. Realizując zadania z zakresu muzyki brytyjskiej i historii uczniowie zostali zapoznani z twórczością zespołu The Beatles oraz Johna Lennona. Na podstawie wysłuchanej piosenki „She Is Leaving Home” uczestnicy zajęć dyskutowali o problemach nastolatków, które mogą doprowadzić do ich ucieczki z domu. Przy okazji analizy piosenki Johna Lennona „Imagine” uczniowie zostali zapoznani przez nauczyciela z historią wojny wietnamskiej oraz ruchami protestacyjnymi w Stanach Zjednoczonych. Po wysłuchaniu piosenki w wykonaniu oryginalnym uczniowie wspólnie z nauczycielem próbowali ją zaśpiewać. Następnie młodzież wyrażała swoje opinie na temat przedstawionego w piosence „idealnego świata”. W dyskusji po raz kolejny uczniowie ćwiczyli wyrażenia służące przedstawianiu własnego zdania, zgadzaniu się lub nie. Na zajęciach dokonano również selekcji materiałów na gazetkę ścienną podsumowującą temat, którą później wykonały Natalia Poniszko i Dominika Hołdyńska z grupy Angielski Perfect I-II. W grupie tematycznej „Wielcy Anglicy” młodzież zapoznała się z postacią największego dramatopisarza Williama Szekspira. Na podstawie wcześniej przygotowanych informacji krótko omówiono historię teatru Globe oraz przypomniano czasy, w których żył poeta. Następnie uczniowie czytali fragmenty monologu Hamleta. Niektórzy przeczytali bardzo ładnie dzięki wcześniejszemu obejrzeniu dwóch filmowych interpretacji tego monologu, które nauczyciel przygotował w stworzonej specjalnie dla projektu grupie na portalu Facebook. Potem uczestnicy spotkania próbowali w prostych zdaniach interpretować aforyzmy Szekspira dotyczące życia, mądrości itp. Odbył się również quiz sprawdzający wiedzę nabyta przed zajęciami. Grupa Angielski I-II miała również okazję wypróbować nowe gry planszowe, dzięki którym przypomniała słownictwo związane z zawodami i pytaniem o drogę. Podsumowaniem spotkania była selekcja materiałów na gazetkę ścienną, którą następnie wykonały Weronika Banialis i Teresa Furman z grupy Angielski Perfect III. Jednym z największych świąt obchodzonych w Stanach Zjednoczonych w listopadzie jest Thanksgiving Day. Stąd też uczestnicy zajęć Angielski Perfect poświęcili jedne z nich zapoznaniu się z genezą tego święta oraz tradycjami z nim związanymi. Historie podróży pierwszych osadników angielskich do Ameryki uczniowie poznali oglądając dwa krótkie filmy. Następnie odbyła się krótka dyskusja podsumowująca, podczas której uczniowie przedstawili powody ucieczki pielgrzymów z Anglii, warunki w jakich przyszło im przeżyć pierwszą zimę w Ameryce oraz rolę Indian w ich dalszym losie. Uczniowie przedstawili również datę pierwszej dziękczynnej uczty oraz potrawy, które znalazły się na stołach. Na zakończenie zajęć wszyscy próbowali zaśpiewać piosenkę „Five Little Turkeys”. Sądząc po wypowiedziach uczniów oraz ich zaangażowaniu tematyka listopadowych zajęć była dla nich interesująca i w wielu wypadkach dotyczyła rzeczy całkiem nowych.

Zajecia_w_grupach_Angielski_Perfect_I-II_i_Angielski_Perfect_III.jpg

Odkrywamy teatr - uczniowie uczyli się poprawnego i wyrazistego mówienia. Ćwiczenia oddechowe pozwoliły gimnazjalistom na poprawienie emisji głosu oraz dykcji. Uczestnicy zajęć przygotowywali krótkie scenki, które przedstawili społeczności szkolnej i zostali nagrodzeni gromkimi brawami. Możliwość zaprezentowania swoich możliwości dała im szansę na oswojenie się ze sceną, widownią i uporanie się z tremą.

Zajecia_teatralne_odkrywamy_teatr_1.jpgZajecia_teatralne_Odkrywamy_teatr_2_.jpg

Zajęcia z psychologiem/pedagogiem - uczniowie pod kierunkiem specjalisty pracowali nad usprawnieniem i korygowaniem zaburzonych funkcji – percepcji słuchowej, wzrokowej, grafomotoryki. Gimnazjaliści utrwalali wiadomości i umiejętności, z którymi zetknęli się w czasie lekcji oraz radzenia sobie ze stresem w sytuacji ocen. Gimnazjaliści poznawali zasady pisowni wyrazów, wykonywali ćwiczenia usprawniające pracę rąk, kształcili pamięć, wzrok i słuch. Zajęcia rewalidacyjne - odnosiły się do ćwiczeń usprawniających pamięć, ćwiczeń kształcących spostrzegawczość słuchową i rozwijających sprawność manualną oraz usprawnianie techniki czytania pisania, rozwiązywania zadań matematycznych – tekstowych. Uczniowie na zajęciach kształcili sprawność językową – poprzez swobodne wypowiedzi i rozmowy na wybrane tematy. Poznawali tajniki sprawnego komunikowania się z otoczeniem, prowadzenie dialogu, poprawne przekazywanie informacji. Rewalidant starał się poszerzyć ich zakres słownictwa czynnego i biernego. Uczniowie perfekcyjnie opanowali umiejętności samoobsługi - zwłaszcza w zakresie dbania o higienę osobistą oraz wygląd zewnętrzny.

Listopadowe zajęcia podobały się wszystkim uczniom. Jak widać na załączonych fotografiach uśmiech nie znikał z ich twarzy. Prowadzący również nie kryją swojego zadowolenia i cieszą się z kolejnych postępów swoich podopiecznych.
A co będzie się działo w grudniu? O tym, niebawem w kolejnych relacjach.


Zajęcia w grupach: Angielski Perfect I-II i Angielski Perfect III

Angielski rozszerzony (1).jpgAngielski rozszerzony (2).jpgAngielski rozszerzony (3).jpgAngielski rozszerzony (4).jpgAngielski rozszerzony (5).jpgAngielski rozszerzony (8).jpgAngielski rozszerzony (9).jpgAngielski rozszerzony (10).jpg


Zajęcia w ramach projektu pt. „Z myślą o przyszości” – co ciekawego wydarzyło się w październiku i na początku listopada 2013 r.?

Zajęcia wyrównawcze:

Matematyka - uczniowie poznawali pojęcie liczby, osi liczbowej, liczby naturalnej, wymiernej, całkowitej, zamieniali ułamki zwykłe na dziesiętne i odwrotnie; poznawali pojęci rozwinięcie dziesiętne skończone i  i nieskończone, poznawali warunki konieczne zamiany ułamków, porównywali liczby wymierne; poznawali algorytm dodawania i odejmowania liczb wymiernych dodatnich zapisanych w różnych postaciach; wykonywali działania na potęgach, poznawali pojęcie potęgi o wykładniku całkowitym ujemnym i obliczali te potęgi; poznawali znaki używane do zapisu liczb w systemie rzymskim - zapisywali i odczytywali liczby w tym systemie, poznawali pojęcia liczby naturalnej, całkowitej, wymiernej, rzeczywistej, niewymiernej, ćwiczyli rozwijanie dziesiętne ułamka zwykłego, odczytywali współrzędne punktu na osi liczbowej oraz zaznaczali liczbę na osi liczbowej, poznawali pojęcie potęgi o wykładniku naturalnym i całkowitym ujemnym, obliczali pierwiastek arytmetyczny II i III stopnia liczb, które są odpowiednio kwadratami i sześcianami liczb wymiernych, szacowali wyrażenia zawierające pierwiastki, poznawali algorytmy działań na ułamkach, utrwalali kolejność wykonywania działań.

Język angielski - uczniowie napisali test ewaluacyjny, poznawali przymiotniki i zasady ich stopniowania, uczyli się opisywania wyglądy zewnętrznego, poznawali słownictwo związane z zainteresowaniami oraz tworzyli wypowiedzi dotyczące upodobań, poznawali formę dzierżawczą: 's, zaimki pytające, uczyli się stosowania, budowy i tworzenia czasu Present Simple, stosowania czasownika "Have got" - w zakresie mówienia o posiadaniu.

Zajęcia rozszerzone:

Chemia - uczniowie pisali test wstępny; badali właściwości wody oraz rozpuszczalności substancji w wodzie, poznawali  podstawowy sprzęt i naczynia chemiczne;

Biologia - test wstępny, uczniowie badali jak wysiłek wpływa na tętno i ciśnienie krwi, badali wydolność oddechową człowieka,  badali i określali wpływ ćwiczeń fizycznych na zdrowie człowieka;

Geografia - test ewaluacyjny, określali treści, które udowadniają, że geografia jest nauką; pracowali z mapą jako źródłem wiedzy; rozwiązywali zadania związane ze skalą mapy;

Język angielski - zajęcia poświęcone tradycyjnym świętom przypadającym w krajach anglojęzycznych na przełomie października i listopada. Są to Halloween oraz Guy Fawkes Day zwany także Bonfire Night. Podczas zajęć część młodzieży wykorzystywała komputery poszukując informacji w internecie i grając w grę online związaną z próbą podpalenia parlamentu przez Guy'a Fawkes'a w 1605 roku. Młodsza grupa przygotowała lampion i kukłę oraz wiele ilustracji, które wspomogły i uatrakcyjniły zajęcia.
Poza wymienionymi tematami w październiku odbyło się spotkanie organizacyjne, objaśnienie celów programu oraz analizę przedstawionego przez nauczyciela harmonogramu tematów. Było też ćwiczenie dialogów i scenek z życia codziennego oraz przypomnienie podstawowego słownictwa podczas gry w karty edukacyjne "Pink Elephant's".

Odkrywamy teatr -  zajęcia z autoprezentacji, poszukiwanie informacji dotyczących pochodzenia teatru, zajęcia poświęcone znakom teatru i ich stosowaniu, ćwiczenia dramowe, oddechowe, dotyczące roli rekwizytów, mimiki, gestykulacji, ruchu scenicznego.

Doradztwo zawodowe - zajęcia integracyjne, test badający oczekiwania ucznia oraz stan jego wiedzy; zajęcia dotyczące poznawania siebie, poznawania zawodów własnych mocnych i słabych stron, uzdolnień  - kwestionariusze własnych uzdolnień, określanie własnych zasobów w kontekście wyboru zawodu; zajęcia dotyczące sprawnej komunikacji interpersonalnej, barier komunikacyjnych, poznawanie technik aktywnego słuchania - w ramach zajęć odbywały się testy pogadan


Copyrights © Wigry Sp. z o.o. 2024
Projekt i wykonanie: www.hillmar.pl